תריסי הזזה
קצת על תריסי הזזה
תריסי הזזה הומצאו בישראל בסוף שנות החמישים ותחילת שנות השישים של המאה הקודמת.
עד להמצאת תריסי ההזזה, היו
כל המרפסות סגורות בלוחות אסבסט. הלוחות הללו לא היו אוטמות המרפסות בצורה מוחלטת, אבל לאותם ימים זה בהחלט היה
סביר.
ומשנכנסה תופעת תריסי ההזזה, כל קבלני הבניין סגרו את המרפסות של הבניינים בתריסי הזזה. מדובר בתנופת הבניה
שלאחר מלחמת ששת הימים.
כל פרופילי האלומיניום יוצרו בארץ, וכל שלבי הפלסטיק , כולל השלות שמצדי השלבים, שלהם
יש חשיבות רבה בעמידות השלבים.
תיקון תריסים - תריסי הזזה
מאחר וכל מוצר חדש מתבלה או מתקלקל או מתעקם במשך הזמן, צריך לשדרג את התריס, כמו החלפת גלגלים, החלפת מנופים, החלפת סגרים בין תריס אחד לשני, החלפת שלות אשר מחזיקות את השלבים מהצדדים, ועוד. לתריסי ההזזה יש שני סוגים של גלגלי הזזה - אלה שיוצרו בשנות השישים המוקדמות של המאה הקודמת, ועד להתחלת שנות השבעים, היו גלגלים עליוניים עם מסילות עליונות מיוחדות שהגלגלים העליוניים היו נתפסות לתוך המסילה העליונה, וכך התריס היה נגרר מלמעלה, הסוג השני של תריסי ההזזה היו גלגלים מסוג אחר לגמרי - פשוטים להרכבה ויותר פשוטים להחלפה, במקרה של גלגל שבור.
תריסי הזזה ישנים
עד היום אני נתקל בתריסי הזזה עם גלגלים עליוניים, שצריך להחליף, אבל לצערי המחיר להחלפת גלגל הוא גבוה, עקב
מחיר הגלגל, והעבודה הרבה שכרוכה בהחלפת גלגל עליון.
כיום רוב תריסי ההזזה הם מהסוג השני, החדש יותר.
מנופים
המנוף הוא כלי לפתיחת השלבים וסגירתם, היות והתריסים זזים אחד בתוך השני, המנוף חייב להיות סגור עד הסוף, עם
נקישת המנוף לפרופיל.
אם סגירת השלבים לא נעשית בצורה הנכונה, אזי המנוף יתעקם, או ישבר בתזוזה הראשונה.
שלות
השלות הם המחזיקים את השלבים במקומם, ונמצאים משני צדי השלבים, שלות בצבע אפור ושחור הם החזקים ביותר, שלות בצבע לבן מתבלים ונאכלים תוך מספר שנים, ולכן כל תריסי הפלסטיק הלבנים שנראים מהרחוב כאילו אחד סגור ואחד פתוח,צריכים לעבור שיפוץ יסודי, כלומר להחליף את כל השלות שבתריסים.
טלפון להזמנות: 050-6-90-90-95